Aftellen! - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Sophie Heynen - WaarBenJij.nu Aftellen! - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Sophie Heynen - WaarBenJij.nu

Aftellen!

Blijf op de hoogte en volg Sophie

31 Juli 2014 | Nederland, Deventer

Hola!

Ik ben Sophie Heynen, en ik vertrek 8 augustus 2014 voor ongeveer 11 maanden naar Costa Rica. 6 juli 2015 ben ik terug in Nederland. Omdat ik niet iedereen apart op de hoogte kan houden, houd ik een blog bij. Nouja, die ga ik proberen bij te houden.. Haha. Ik heb het heel erg uitgesteld om een blog te beginnen, omdat ik het schrijven zelf niet erg leuk vindt en er ook niet goed in ben. Maar het is handig en heel leuk om later terug te lezen.. Vandaar! :)

Over 8 (!!) dagen vertrek ik dus al naar Costa Rica. Ik vlieg vanaf Amsterdam waar ik om 10:55 vertrek naar Atlanta (USA), als het goed is kom ik dan na 9,30 uur vliegen daar aan, lokale tijd: 14:32. Dan heb ik genoeg overstap tijd en om 18:02 stap ik dan weer in het vliegtuig, op naar Costa Rica! Ik vlieg dan nog 4 uurtjes en kom om 20:03 (lokale tijd daar) aan op het vliegveld San José (raar dat het die naam heeft, want het vliegveld ligt dichter bij Alajuela dan bij San José).

In Costa Rica kom ik terecht bij een hostfamily in de stad Alajuela. Alajuela is een stad in de gelijknamige provincie Alajuela, de stad heeft ong. 47 duizend inwoners en ligt 950 meter boven zeeniveau. Alajuela ligt ongeveer 20 km van de hoofdstad San José af. Ik ga naar de school Colegio El Carmen. De school ligt 3 kilometer van het huis af waar ik woon. Het gezin bestaat uit een vader en een moeder beide 37 jaar; Mauricio en Kattia, een dochter van 14; Valeria, en een zoon van 10 jaar; Fabricio. Ze kunnen in het gastgezin geen engels, wat betekent dat zodra ik daar aankom Spaans moet gaan praten. Ik het begin zal dat erg lastig worden, maar op die manier leer ik het wel het snelst.

Ik ben heel erg benieuwd wat dit jaar in CR mij gaat brengen! Ik hoop dat ik als ik terug kom vloeiend Spaans spreek en dat ik mezelf meer ontwikkeld heb. Ik kijk er erg naar uit, maar nu het aftellen begint, wordt het wel erg spannend allemaal!

Liefs, Sophie.

  • 01 Augustus 2014 - 23:01

    Keela:

    ik ga je bij houden sophie

  • 01 Augustus 2014 - 23:07

    Leny Heynen:

    Lieve Sophie

    JA over een weekje zit je in het vliegtuig, nu gaat het heel snel.
    Wat die blog betreft dat gaat je vast wel lukken.
    Want dit was een goed en duidelijk verhaal!!
    En zeker voor je zelf is het heel waardevol om het straks
    allemaal terug te lezen.
    Ja meisje het avontuur gaat bijna beginnen.
    Heel veel succes met het inpakken van je koffer en tassen.
    Ik hoop dat je een geweldig fijne tijd zult hebben in
    Costa Rica.
    Heel veel liefs van ons ☺☺

  • 01 Augustus 2014 - 23:16

    Jordy Koekerits:

    Ik ben zeer nieuwsgierig om jou ervaring mee te lezen!

  • 01 Augustus 2014 - 23:24

    Tessa:

    Lieve Soof, ik ga je blog lezen. Super veel plezier in Costa rica! Xx

  • 01 Augustus 2014 - 23:40

    Maartje Stiksma:

    Jaa, over iets meer dan een week zitten we afscheid van elkaar te nemen.. Ik ga je zo erg missen lief vriendinnetje! Hopelijk heb je wifi en kunnen we facetimen en whatsappen!! Ik hoop dat je er heel veel van leert!
    Dikke kussssss

  • 02 Augustus 2014 - 13:30

    Pascal:

    Lieve schat, de laatste week thuis. Spannend avontuur ga je tegemoet! Nu nog de laatste voorbereidingen... ;-)

  • 05 Augustus 2014 - 08:10

    Cecile:

    Lieve Sophie,

    heeel veel plezier en ik ga je missen!

    xo

  • 06 Augustus 2014 - 18:03

    Coen:

    Heej Sophietje!

    Ik had je al verteld dat ik je blog zou bijhouden, bij deze nogmaals en heel veel plezier!

    Ik ga je missen, dikke kus!

  • 11 Augustus 2014 - 20:08

    Netty Lokkerbol:

    Inmiddels zit je veilig in CR h.et eerste verslag was al leuk .We zijn al benieuwd naar het vervolg

    Groetjes uit Vlaardingen
    .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sophie

Actief sinds 31 Juli 2014
Verslag gelezen: 745
Totaal aantal bezoekers 16938

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2014 - 06 Juli 2015

Costa Rica

Landen bezocht: